Kwekerij van vaste planten

verkoop webshop & plantenbeurzen

Thuislevering België

gratis VANAF €49

Lokale produktie

bij ons gekweekt

Leveringsvoorwaarden 

Pakketten tot 10 kg: 

België: € 8,95 

Frankrijk, Duitsland, Nederland & Luxemburg: € 9,95 

Als het pakket meer dan 10 kg weegt gelden er extra kosten: 

Voor België: +€ 6 

Voor Frankrijk, Duitsland, Luxemburg & Nederland: +€ 30 

* Levering Polen, Italië, Hongarije, Denemarken, Finland, Portugal, Zweden, Spanje, Ierland € 53,- voor pakketten tot 10 kg.

*Onze verzendingen vinden plaats van begin maart (afhankelijk van het weer) tot eind november. (volgens het weer). Verzending midden in de zomer is mogelijk op eigen risico van de ontvanger, maar wij wijzen u op de gevaren en mogelijke schade die door hitte aan planten kan ontstaan ​​en de koper dient de schade zelf te dragen. Tijdens strenge vorstperiodes ligt de verzending ook stil.

Indien u dit wenst, kunt u tijdens uw bestelling in het daarvoor bestemde vakje aangeven binnen welke periode u uw bestelling wenst te ontvangen. Deze datum is indicatief en de overweging ervan door ons houdt geen resultaatsverbintenis in. Wij zullen echter ons best doen om op deze datum, of er dichtbij, bij u te bezorgen. Indien u geen gewenste datum opgeeft, bezorgen wij u op het beste planttijdstip.

* We verzenden geen planten in vegetatie op vrijdag, zaterdag, de dag ervoor en de dag vóór feestdagen om de transporttijd van de planten te minimaliseren. Wij behouden ons het recht voor om de leveringen stop te zetten in het geval dat de klimatologische omstandigheden onverenigbaar zijn met een goede kwaliteit van het behoud van planten, met name in het geval van een koudegolf tijdens de wintermaanden en een hittegolf tijdens de wintermaanden.

De pakketten worden verzonden door onze vervoerder, met een levertijd die voor België doorgaans 48 uur bedraagt. Zware pakketten (meer dan 30 kg) worden per transporteur verzonden voor bezorging binnen 48 tot 72 uur. U wordt per e-mail op de hoogte gebracht van het vertrek van uw pakket en het verzendnummer waarmee u de levering ervan kunt volgen. 

In geval van niet-levering binnen de aangekondigde termijn, dient u ons zo snel mogelijk per e-mail op de hoogte te stellen, zodat wij snel kunnen ingrijpen bij de vervoerder.

In geval van verlies of buitensporige vertraging bij de levering door de vervoerder, verbinden wij ons ertoe u de bestelde producten terug te betalen of te vervangen, behalve in geval van duidelijke nalatigheid van uw kant (in het bijzonder het niet terughalen van een pakket ondanks meerdere herinneringen). 

Elke vaste plant is voorzien van een etiket waarop de botanische naam staat geschreven. Elke bestelling wordt voorzien van een plantenpaspoortnummer.  

Planten worden individueel gecontroleerd, schoongemaakt en indien nodig geknipt.

Bij het verzenden van vaste planten kan het voorkomen dat er door ruwe behandeling door de pakketdienst of door gebrek aan wortelpenetratie grond uit de pot valt. Het is niet helemaal ideaal en maakt de ontvanger bang bij het uitpakken, maar dat is oké. 

Onze vaste planten worden soortspecifiek gekweekt. Dit betekent dat ze zijn gekweekt in een pot die is geselecteerd op basis van hun groeigedrag en die groot genoeg is. 

Wij zijn geen biologische kwekerij maar gebruiken geen pesticiden. 

Ongeveer 90% van ons gehele assortiment wordt hier geteeld. Je vindt er dus robuuste planten, nooit trendy commerciële producten. Ze worden zowel in een koude kas als buiten gekweekt.

Geld-terug-garantie 

De kwaliteit van elke plant en bol die wij verzenden, wordt vóór verzending individueel gecontroleerd. 

Als, ondanks onze inspanningen, een van onze artikelen u niet bevalt, neem dan contact met ons op: per e-mail op info@almahorta.be. 

Wij vertrouwen onze klanten en onderzoeken verzoeken die binnen een redelijke termijn zijn gedaan, tenzij er een klacht is dat wij dat niet zouden doen. als kennelijk misbruik beschouwd. Afhankelijk van uw wensen krijgt u uw geld terug of wordt het artikel geruild. 

Daarnaast heeft u een herroepingsrecht en kunt u een pakket binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren. De kosten voor het retourneren zijn voor jou. Wij betalen u binnen maximaal 5 werkdagen volledig terug via dezelfde betaalmethode als die gebruikt is bij de bestelling. 

Wij verkopen geen bloemistenplanten die in kassen worden gekweekt voor een onmiddellijke visuele uitstraling, maar kweekplanten die op het juiste moment, op het juiste moment groeien en veel resistenter zijn.

Wat moet ik doen als ik twijfels heb bij ontvangst van mijn pakket? 

Als u twijfelt aan de gezondheid van een plant: 

Een paar afgebroken twijgen van een struik of de uiteinden van beschadigde stengels hebben geen gevolgen: deze zeer kleine beschadigingen zijn binnen een paar weken verdwenen. 

Ons basisadvies is: planten, de gegeven adviezen opvolgen en een paar dagen wachten. 

Als de toestand van de plant na een paar dagen stabiel is of lijkt te verslechteren, neem dan hier contact met ons op. 

Indien een plant ernstig beschadigd aankomt door een transportprobleem: 

gebroken stam of hoofdtak van een struik, gebroken klimplant nabij de basis, droge vaste plant terwijl deze in de begroeiing zou moeten staan, neem dan hier snel contact met ons op.

Wat gebeurt er nu? 

Om het probleem te achterhalen, stellen wij u een paar korte vragen: 

Bij een ernstig probleem vervangen of vergoeden wij de betreffende plant. 

Bij vertraging van de vegetatie vragen wij u doorgaans enkele weken te wachten om het herstel van een plant te controleren, vooral bij rassen met late vegetatie. 

Bij een klein probleem adviseren wij de klant om te planten en te observeren, ook al betekent dit dat u na enkele dagen contact met ons op moet nemen als het probleem niet is opgelost. 

In bijna alle gevallen vertrouwen wij onze klanten, af en toe vragen wij de klant om ons een foto te sturen om het verzoek te rechtvaardigen: dit doen wij alleen in het geval dat alles erop wijst dat de plant niet onder normale omstandigheden is gekweekt of bewaard door de klant.

Hoe worden terugzendingen uitgevoerd? 

U zorgt voor het opnieuw verzenden van de plant, binnen maximaal 5 dagen, de kosten zijn voor u. 

Hoe verloopt de terugbetaling? 

Wij voeren terugbetalingen uit via de betaalmethode die is gebruikt bij het bestellen. Over het algemeen betalen we binnen 24 uur terug, met een maximale termijn van 5 werkdagen.

Bemiddeling 

Bij een onopgelost geschil met een Alma Horta-contactpersoon heeft u de mogelijkheid om contact op te nemen met het Online Dispute Resolution Platform, bedoeld om de minnelijke schikking van geschillen tussen consumenten en professionals in de Europese Unie te vergemakkelijken.