Kwekerij van vaste planten

verkoop webshop & plantenbeurzen

Thuislevering België

gratis VANAF €49

Lokale produktie

bij ons gekweekt

Algemene voorwaarden

Elke bestelling van een product dat verschijnt in de online winkel van de site www.almahorta.be of www.plantesvivaces.be impliceert de voorafgaande aanvaarding van deze algemene voorwaarden. 

Onze prijzen zijn af Monceau-En-Ardenne, gegarandeerd binnen de grenzen van de beschikbare voorraden, onder voorbehoud van wisselkoersschommelingen of belastingwijzigingen. Verzend- en verpakkingskosten bedragen € 8,95 voor België en € 9,95 voor Frankrijk, tenzij het gewicht groter is dan 10 kg. Er komen dan extra kosten bij. Wij verzenden  planten naar België, Frankrijk, Nederland en Duitsland. Voor andere Europese landen gelieve de pagina verzending te bekijken voor de leveringskosten.

Beschikbaarheid 

Wij beheren onze voorraad met de grootste zorg om uw tevredenheid te garanderen. Het feit dat u uw bestelling heeft ontvangen, betekent niet noodzakelijkerwijs dat de bestelde producten beschikbaar zijn. Planten zijn levende producten in constante evolutie. Het kan dus voorkomen dat een bestelde plant niet van voldoende kwaliteit is om verzonden te worden. In dat geval zullen wij u, waar mogelijk, vervanging door een andere plant aanbieden. 

Ook na bevestiging van de bestelling bestaat er geen leveringsplicht indien de bestelde planten door overmacht (weersinvloeden, ongedierte etc.) onverkoopbaar worden en geen vervanging beschikbaar is. 

Alma Horta heeft het recht om zonder opgave van redenen een bestelling te weigeren.

Een niet geleverd product wordt zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 5 werkdagen gecrediteerd of, naar keuze van de klant, terugbetaald via hetzelfde betaalmiddel dat is gebruikt bij uw betaling. 

Alma Horta is op geen enkele wijze verantwoordelijk als uw planten uitvallen, elke bestelling wordt zorgvuldig gecontroleerd en wij leveren alleen gezonde, goed gewortelde planten. 

Geaccepteerde betaalmethoden   

Bancontact, Klarna, Kbc, Belfius, carte bleue,... 

Leveringsvoorwaarden   

LET OP: GEEN VERZENDING VAN ZWARE POTTEN!

Indien u dit wenst, kunt u in het daarvoor bestemde vakje bij uw bestelling aangeven wanneer u uw bestelling wilt ontvangen. Deze datum is indicatief en houdt geen resultaatsverbintenis in. Wij zullen echter ons best doen om op of rond deze datum bij u te leveren. Indien u geen gewenste datum opgeeft, bezorgen wij u op het beste planttijdstip. 

We verzenden geen vegetatieve planten op vrijdag, zaterdag, avonden en de vooravond van feestdagen om de transporttijd van de planten te minimaliseren. Wij behouden ons het recht voor om de leveringen stop te zetten als de weersomstandigheden niet verenigbaar zijn met een goede opslag van planten, vooral in het geval van een koudegolf tijdens de wintermaanden en een hittegolf tijdens de zomermaanden. 

Pakketten worden verzonden door onze vervoerder, met een levertijd die voor België doorgaans 48 uur bedraagt.

Zware pakketten (meer dan 30 kg) worden per transporteur verzonden voor bezorging binnen 48 tot 72 uur. U wordt per e-mail geïnformeerd over het vertrek van uw pakket en het verzendnummer waarmee u de levering kunt volgen. 

In geval van niet-levering binnen de aangekondigde termijn, verzoeken wij u ons zo snel mogelijk per e-mail op de hoogte te stellen, zodat wij snel kunnen ingrijpen bij de vervoerder. 

In geval van verlies of buitensporige vertraging bij de levering door de vervoerder, verbinden wij ons ertoe de bestelde producten terug te betalen of te vervangen, behalve in geval van duidelijke nalatigheid van uw kant (in het bijzonder het niet ontvangen van een pakket ondanks meerdere herinneringen).

Tevredenheid gegarandeerd of uw geld terug 

De kwaliteit van elke plant en bol die wij verzenden, wordt vóór verzending afzonderlijk gecontroleerd. 

Mocht, ondanks onze inspanningen, een van onze artikelen u niet bevallen, neem dan contact met ons op via e-mail op info@almahorta.be . Afhankelijk van uw wensen krijgt u uw geld terug of wordt het artikel omgeruild. 

Daarnaast heeft u een herroepingsrecht en kunt u een pakket binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren. (Planten moeten worden geretourneerd in dezelfde staat waarin ze zijn afgeleverd en de verzendkosten zijn voor uw rekening.) 

Wij zullen u binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terugbetalen via dezelfde betaalmethode die u voor uw bestelling heeft gebruikt. 

Wij verkopen geen bloemistenplanten die in de kas zijn opgekweekt om meteen op te vallen, maar kweekplanten die op het juiste moment groeien en veel veerkrachtiger blijken te zijn.

Wat moet ik doen als ik twijfel over de ontvangst van mijn pakket? 

Als u twijfelt aan de gezondheid van een plant: 

Een paar afgebroken twijgen aan een struik of beschadigde stengeluiteinden zijn van geen belang: deze zeer kleine beschadiging kan in een paar weken worden uitgewist. 

Ons basisadvies is: plan, volg het gegeven advies en wacht een paar dagen. 

Indien na enkele dagen de conditie van de plant stabiel is of lijkt te verslechteren, kunt u hier contact met ons opnemen. 

Als een plant ernstig beschadigd aankomt als gevolg van een transportprobleem:   

gebroken stam of hoofdtak van een struik, gebroken wijnstok aan de basis, droge vaste plant terwijl deze in de vegetatie zou moeten staan, neem dan snel contact met ons op hier.

Wat gebeurt er dan? 

We zullen u een paar korte vragen stellen om te proberen het probleem te diagnosticeren: 

Als er een ernstig probleem is, zullen we de getroffen plant vervangen of terugbetalen. 

Bij vertraging van de vegetatie vragen wij doorgaans enkele weken te wachten om het herstel van een plant te controleren, vooral bij late vegetatiesoorten. 

Als er een probleem is, adviseren wij de klant om na enkele dagen of weken te planten, te observeren en contact met ons op te nemen als het probleem niet is opgelost. 

In bijna alle gevallen vertrouwen wij onze klanten, soms vragen wij de klant om ons een foto te sturen om het verzoek te rechtvaardigen: dit doen wij alleen in het geval of om redenen om aan te nemen dat de plant niet op een normale manier is gekweekt of bewaard. omstandigheden door de klant.

Hoe verloopt de retourzending?   

U regelt op uw kosten de retourzending van de plant binnen maximaal 5 dagen.   

Hoe worden terugbetalingen gedaan?   

We betalen terug volgens de betaalmethode die is gebruikt bij het bestellen. Wij vergoeden doorgaans binnen 24 uur en hanteren een maximale termijn van 5 werkdagen.   

Wat als we het niet eens zijn? 

Het komt uiterst zelden voor dat we een terugbetaling of omruiling aan een klant weigeren. In dit geval zullen wij de wettelijke retourgarantie toepassen (de planten moeten worden geretourneerd in dezelfde staat waarin ze zijn afgeleverd) voor terugbetaling. De terugbetaling vindt dan binnen maximaal 5 werkdagen plaats.