Elke bestelling van een product die verschijnt in de online winkel van de website http://www.almahorta.be impliceert de voorafgaande aanvaarding van deze algemene voorwaarden.
Verkoopvoorwaarden
Onze prijzen zijn af Monceau-En-Ardenne, gegarandeerd binnen de grenzen van de beschikbare voorraden, onder voorbehoud van wisselkoersschommelingen of belastingwijzigingen. Verzend- en verpakkingskosten zijn € 9,95 euro voor België en 15 euro voor Frankrijk, tenzij het gewicht hoger ligt dan 20kg. We versturen de planten naar Frankrijk & België, wij leveren niet aan andere landen.
Beschikbaarheid
Wij beheren onze voorraad met de grootste zorg om u tevreden te stellen. Het feit dat u uw bestelling heeft ontvangen, betekent niet noodzakelijk dat de bestelde producten beschikbaar zijn. Planten zijn levende producten die voortdurend in ontwikkeling zijn. Het is dus mogelijk dat een bestelde plant niet van voldoende kwaliteit is om te worden verzonden, in welk geval wij u, voor zover mogelijk, de vervanging door een andere plant aanbieden.
Ook na orderbevestiging is er geen leveringsplicht indien de bestelde planten door overmacht (weersinvloeden, ongedierte etc.) onverkoopbaar worden en er geen vervangend exemplaar beschikbaar is.
Alma Horta is gerechtigd een bestelling zonder opgaaf van redenen te weigeren.
Een niet-geleverd product wordt gecrediteerd of naar keuze van de klant zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 5 werkdagen terugbetaald via hetzelfde betaalmiddel als gebruikt tijdens uw regulering.
Alma Horta is in geen geval verantwoordelijk als uw planten uitvallen, elke bestelling wordt grondig gecontroleerd en we leveren alleen gezonde, goed gewortelde planten.
Betaalmiddelen geaccepteerd
Bancontact, Klarna, Kbc, Belfius
Leveringsvoorwaarden
LET OP: GEEN ZWARE POTTEN VERZENDING!
U kunt, indien u dat wenst, aangeven in welke periode u uw bestelling wenst te ontvangen, in de daarvoor bestemde ruimte bij de bestelling. Deze datum is indicatief en de overweging ervan door ons vormt geen resultaatsverbintenis. Desalniettemin zullen we ons best doen om op deze of een naderende datum bij u te bezorgen. Als u geen gewenste datum opgeeft, bezorgen wij u op het beste planttijdstip.
We verzenden geen vegetatieve planten op vrijdag, zaterdag, de vooravond en de dag voor feestdagen om de transporttijd van de planten te minimaliseren. Wij behouden ons het recht voor om de leveringen stop te zetten als de weersomstandigheden onverenigbaar zijn met een goede kwaliteit van de bewaring van de planten, met name in geval van een koudegolf tijdens de wintermaanden en hittegolven tijdens de zomermaanden.
De pakketten worden verzonden door onze vervoerder, met een levertijd die over het algemeen 48 uur is voor België. Zware pakketten (meer dan 30 kg) worden per vervoerder verzonden voor bezorging binnen 48 tot 72 uur. U wordt per e-mail geïnformeerd over het vertrek van uw pakket en het verzendnummer waarmee u de levering kunt volgen.
Bij niet-levering binnen de aangekondigde termijn, verwittig ons zo snel mogelijk per e-mail zodat we snel kunnen ingrijpen met de vervoerder.
In geval van verlies of buitensporige vertraging bij de levering door de vervoerder, verbinden wij ons ertoe de bestelde producten terug te betalen of te vervangen, behalve in geval van duidelijke nalatigheid van uw kant (in het bijzonder het niet terugkrijgen van een pakket ondanks verschillende aanmaningen).
Tevreden of terugbetaald
De kwaliteit van elke plant en bol die wij verzenden wordt individueel gecontroleerd voor verzending.
Als, ondanks onze inspanningen een van onze artikelen niet bij u past, neem dan contact met ons op per e-mail op info@almahorta.be Afhankelijk van je wens krijg je je geld terug of wordt het artikel omgeruild.
Ook heb je een herroepingsrecht en kun je een pakket binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren. (planten dienen in dezelfde staat geretourneerd te worden als waarin ze geleverd zijn en de verzendkosten zijn voor uw rekening.)
We zullen u binnen maximaal 5 werkdagen het volledige bedrag terugbetalen via dezelfde betaalmethode als die bij de bestelling.
Wij verkopen geen bloemistenplanten die in kassen zijn opgekweekt om direct op te vallen, maar kweekplanten die op het juiste moment groeien en veel resistenter blijken te zijn.
Wat moet ik doen als ik twijfel bij ontvangst van mijn pakket?
Als je twijfelt over de gezondheid van een plant:
Een paar afgebroken twijgjes voor een struik of beschadigde stengeluiteinden zijn niet van belang: deze hele kleine beschadigingen zijn in een paar weken uitgewist.
Ons basisadvies is: plant, volg het gegeven advies en wacht een paar dagen.
Als na een paar dagen de conditie van de plant stabiel is of slechter lijkt te worden, neem dan hier contact met ons op.
Als een plant ernstig beschadigd aankomt door een transportprobleem:
gebroken stam of hoofdtak van een struik, gebroken wijnstok bij de basis, droge vaste plant terwijl hij in de vegetatie zou moeten staan, neem dan hier snel contact met ons op.
Wat gebeurt er dan ?
We vragen u een paar korte vragen om te proberen het probleem op te sporen:
In geval van ernstige problemen, zullen we vervangen of vergoeden van de desbetreffende plant.
In geval van vertraging van de vegetatie, we meestal vragen om te wachten een paar weken te controleren of het herstel van een plant, vooral in het geval van soorten van de vegetatie te laat is.
In het geval van een probleem, adviseren wij de klant om te planten, te observeren en contact met ons te nemen na een paar dagen of weken als het probleem niet is opgelost.
In bijna alle gevallen,vertrouwen wij onze klanten, soms vragen wij de klant om ons een foto te sturen in de motivering van de aanvraag: we doen het alleen in het geval of enkele reden om te geloven dat de plant is niet gegroeid of verduurzaamd in normale omstandigheden door de klant.
Hoe worden terugzendingen uitgevoerd?
U zorgt voor de terugzending van de plant, op uw kosten, binnen een termijn van maximaal 5 dagen.
Hoe worden terugbetalingen gedaan?
We doen terugbetalingen via de betaalmethode die is gebruikt bij het bestellen. We betalen over het algemeen binnen 24 uur terug, en we verbinden ons tot een maximale periode van 5 werkdagen.
Wat als we het niet eens worden?
Het komt uiterst zelden voor dat we een terugbetaling of omruiling aan een klant weigeren. In dit geval passen we de wettelijke retourgarantie toe (de planten moeten teruggestuurd worden in dezelfde staat waarin ze zijn afgeleverd) voor terugbetaling. De terugbetaling wordt dan binnen maximaal 5 werkdagen uitgevoerd.
Bemiddeling
In het geval van een onopgelost geschil met een Alma Horta-contactpersoon, kunt u terecht op het Online Dispute Resolution Platform dat bedoeld is om de minnelijke schikking van geschillen tussen consumenten en professionals in de Europese Unie te vergemakkelijken.
Respect voor privacy
De gevraagde informatie is noodzakelijk om uw bestelling te verwerken. In toepassing van de wet nr. 78-17 van 06 januari 1978 betreffende gegevensverwerking, bestanden en vrijheden, heeft u recht op toegang en rectificatie en kunt u zich verzetten tegen de mededeling ervan aan derden door ons schriftelijk te schrijven.
Auteursrechten
Onze site bevat hoeveelheden foto's en informatie, het resultaat van tientallen jaren werk en experimenten, elk gebruik of elke reproductie, zelfs gedeeltelijk, voor commerciële doeleinden is daarom verboden zonder onze toestemming. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u onze toestemming wilt verkrijgen, onze fotobibliotheek is goed gevuld en beperkt zich niet tot de op deze site aanwezige standpunten.
Ons adres
Alma Horta
Rue De Oizy 77
5555 Monceau-En-Ardenne
BTW BE 0747 369 558